olssooon

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Några dagar sen..

Av Sarah Olsson - 13 maj 2013 16:31

Kan vara känsligt i inlägget!


Det var ju några dagar sen jag skrev här..

Men det är för att hunden blev sjuk, och är det fortfarande.

Det började i onsdags eftermiddag, då han började skita diarre, dagen efter började han kräkas, och fortfarande diarre. Så i fredags ringde vi in till veterinären, djurkliniken i Sundsvall, och de ville att vi skulle komma in.

Så vi for in, och fick vänta ett bra tag där, för det var många akuta i fredags.

Men sen när de blev våran tur så frågade de massa saker, klämde, tog temp och blodprov, och de visade sig att han hade magsår. Så vi fick medicin, för magsåret, 2 st. Och så fick vi köpa skonsammare kost för magen. Det gick väl *så där* i lördags, kräktes nån gång, och fortfarande diarre (svart), och söndags förmiddag så sket han färskt blod.

Blev orolig och ringde in, och vi fick åka in igen. Då fick han vätska under huden, och den vätskan var nog mer än behövlig, han blev lite piggare nästan på en gång. Och peppar peppar, så har han inte kräkts sen igår förmiddag.

Han verkar i alla fall lite bättre än förut, trots att han är slö och så.



Ååh, jag har varit så orolig för hunden så ojojoj.. Världens bästa vovve! <3

              

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Olsson - 24 september 2013 17:25

Nu är det länge sen, som vanligt.. Men just nu håller jag på lär mig min nya dator, en Acer :) Med windows 8.. Typ allt är helt nytt för mig, och jag förstår mig inte på hur man gör allting på denna dator ännu. Men det lär man väl sig. Under tide...

Av Sarah Olsson - 9 augusti 2013 14:15


Nu är det bara en vecka kvar tills Ljungaverk vaknar till liv, för då är det nämnligen Ljungarocken! Som om jag har längtat till de, faktiskt 2 år om man ska vara noga! Ska gå båda dagarna i år, med min kille och tre vänner! De jag ser mest fra...

Av Sarah Olsson - 9 augusti 2013 12:46

Nu är det några månader sen sist, då jag skrev. Men dagen efter senaste inlägget så fick vi åka in till Sundsvall och ta bort våran älskade goprins, då han bara blev sjukare och sjukare. Levern slutade att funka till slut, och prognosen var inte al...

Av Sarah Olsson - 14 maj 2013 11:34


Tjenixen allihopa! Idag så blir det tandläkaren för sambon, han ska ta bort stygnen sen sist, medans jag värmer upp sitsarna i väntrummet. Sen upp till Östavall för att stöka på lite. Hunden ska även få följa med, då vi måste försöka mata han var...

Av Sarah Olsson - 6 maj 2013 16:55

Detta har inte kunnat blivit en bättre dag, så himla underbart väder! For till Ånge vid 11 typ, for iväg med tv:n som pappa skulle få av oss, och försökte och hitta kanalerna, men gick inte så bra.. :) Sen for vi fram på byn och åt lite mat, jag ...

Presentation


En musiktokig tjej här, som vill dela med sig av sitt liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om tAKiDA?
 Dem är skitbra!
 De går att lyssna på.
 Dem är dålig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards